Кожен з батьків хоче, щоб його дитина розвивалася, засвоювала нові навички і була успішною у своєму соціальному середовищі.

Саме тому зараз існує стільки методик, техніки, шкіл. Але як вибрати найкраще, при цьому залишити дитині її дитинство та юність.

На кожному етапі розвитку є речі, які ви можете зробити, щоб допомогти вашому дитині вчитися.

Як пише Лоретта Граціано Бройнінг у книзі «Гормони щастя», людина народжується з безліччю нейронів, але дуже невеликою кількістю зв’язків між ними. Ці зв’язки будуються за мірою взаємодії з навколишнім світом і, в кінцевому рахунку, створюють нас такими, які ми є. Тобто чим частіше нейронні зв’язки використовуються, тим вони сильніші. Ось чому практика допомагає вибудові навичок.

Нейронні зв’язки, які не використовуються, зникають, і ми «забуваємо» інформацію. Це природний процес. Але дитячий мозок пластичніший. Він створює все нові і нові зв’язки, тим іноді ускладнюючи процес роботи мозку. Саме тому дітей варто навчати різним ефективним технікам, які допоможуть легше і чіткіше обробляти інформацію, вчитися.

Розвиток нервових зв’язків відбувається природно.

Нейрон, який регулярно використовується, покривається речовиною мієліном, тим самим стає міцнішим. Як пише Лоретта Граціано Бройнінг, «покриття нейронів мієліном завершується у дитини до двох років, у міру того як її тіло навчається рухатися, бачити і чути. Вироблення мієліну у дитини максимальне при народженні, а до семи років воно дещо знижується. З досягненням періоду статевого дозрівання людини формування мієліну в його організмі знову активізується», оскільки настає біологічний вік для пошуку партнера.

Тому батькам варто звернути увагу на такі етапи розвитку дитини:

  • Від 0 до 2 років у дитини активно задіяні органи чуттів: смак (будь-який новий продукт для дитини – це нова галактика), зір, слух, дотик, запах.
  • Від 2 до 7 років розвиток мовлення. Важливо багато розмовляти, закладати фундамент різних навичок, грати в ігри з предметами та об’єктами.
  • Від 7 до 15 років важливо розвивати логічні ланцюжки, причинно-наслідкові зв’язки, соціальні навички, емпатію.

 

Підлітковий період характеризується складнішим мисленням, варіативністю вирішення ситуацій, завдань. Важливо наголошувати на кордонах, відповідальності. В цей період наново прописуються нові нейронні зв’язки, які важко переписати. Особливо ті, що були отримані НЕ шляхом багаторазового застосування, а під впливом одноразового емоційного потрясіння.

Що можна зробити, щоб допомогти дитині вчитися::

  • Використовуйте знання у повсякденному житті. Дитина отримує інформацію у садочку, школі, а завдання батьків показати, як ці знання можна застосувати практично.
  • Зацікавлюйте дітей, мотивуйте, але при цьому не варто «робити з них геніїв» і висувати надто великі вимоги та очікувати від дитини неможливого. Найчастіше це призводить до зворотного результату.
  • «Що нового у школі?», «Як пройшов день у школі?» – Вийдіть за рамки цих питань. Адже «талановита людина, талановита у всьому», а дитина – це не лише оцінки в школі. Звертайте увагу і говоріть про почуття, про плани, про бажання, інтереси, друзів, ігри, спорт і т.д.
  • Батьки навчають дітей долати розчарування та невдачі, допомагають їм розбиратися в причинах та приймати правильні рішення.
  • Контролюйте свої емоції як реакцію на негативні оцінки.
    Використовуйте техніки та методи ефективного навчання. Структуруйте, скорочуйте, будуйте майнд карти, розвивайте роботу обох півкуль. У цьому Вам дуже допоможе навчання швидкому читанню.
  • Розвивайте пам’ять та уяву, вчіть вибудовувати логічні ланцюжки.
    Розвивайте самостійність у своїй дитині, при цьому даючи їй підтримку у разі потреби. Тотальний контроль породжує недовіру, тому варто мінімально контролювати дитину, зокрема й з організаційних питань. Наприклад, пізно ввечері дитина згадала, що на завтра потрібний зошит. Важливо своєчасно вивчати дитину самостійності.
  • Враховувати новий час та нові технології. Ланцюжок «садок-школа-університет-робота» вже не означає успіх та достаток. Тому не варто покладатися тільки на свій досвід і переносити його на дитину.
  • Навчання це не покарання і не «вина», яку треба відбути, щоб дозволили піти погуляти, побачиться з друзями, подивитися телевізор. “Поки не зробиш уроки – нікуди не підеш” – фраза, яка повинна піти з Вашої оселі. Навчання – це цікавий процес, це зростання Вашої дитини, і від Вас теж залежить, як дитина ставитиметься до навчання.
  • З’ясуйте тип сприйняття інформації дитини. Він може бути візуалом, аудіалом, кінестетом та дискретом. І відповідно до цього Вам буде легше пояснити дитині той чи інший матеріал. Адже головне не “зазубрити”, а зрозуміти інформацію.
  • Скоротити час на пошук та підбір кращої стратегії та пройти навчання зі швидкочитання в Inten.

І, звісно, найкращий метод виховання – це особистий приклад! Чекаємо на Вас з Вашими дітьми на навчанні в Inten!

Зареєструватися на безкоштовний майстер-клас у Києві зі скорочитання для дітей      👉 https://inten.ua/mk-kids/